Niemand wist wat er aan de hand was toen er maandagmiddag een vlag werd opgehangen aan de Euromast in Rotterdam.
‘’De Euromast vergeet de vergeten kinderen niet’’ onder een geel huisje met een roze hartje erin. Het blijkt een actie te zijn van stichting Het Vergeten Kind om aandacht te vragen voor de 38.000 vergeten kinderen in opvanglocaties in Nederland.
Johnny de Mol
Johnny de Mol, ambassadeur van de stichting, kondigde de actie maandagavond officieel aan in het programma RTL Late Night. Samen met een pleegouder legde hij het belang uit van meer pleegouders in Nederland. ‘’Onze wens voor deze kinderen is dat ze na school gewoon naar huis kunnen. Hun verhaal kwijt kunnen, kunnen spelen en een knuffel krijgen. Dat ze zich ‘gewoon’ voelen.’’
Pleeggezinnen werven
Volgens Daphne Schreuder, programmadirecteur van Het Vergeten Kind, is het doel om in samenwerking met Pleegzorg Nederland in een jaar tijd 3.500 nieuwe pleeggezinnen te werven voor kinderen die niet thuis kunnen wonen door mishandeling, misbruik, verwaarlozing of verstoting. ‘’In een opvanglocatie is het leven van kinderen begrensd. Door teruglopende subsidies kan er steeds minder, terwijl deze kinderen juist extra aandacht nodig hebben. Deze kinderen hebben meer kans op een mooie toekomst bij goede pleegouders.’’
Hartenhuisje
De komende weken wordt door heel Nederland het hartenhuisje loge opgehangen. Ook de Ziggo Dome, Amsterdam Arena, NAC en dus ook de Euromast staan de komende weken geheel in het teken van het hartenhuisje. ‘’We willen zoveel mogelijk zichtbaarheid creëren en zo een signaal van hoop geven aan de Vergeten Kinderen’’, aldus Schreuder.
Saloua Ousseur/ © Metronieuws.nl/ © Het Vergeten Kind
Reactie plaatsen
Reacties