Dat heeft de mondiale voedselproducent maandag toegegeven, zo schrijft The Guardian. Dit terwijl het onlangs zelf een rechtszaak aanspande tegen slavendrijvers in Ivoorkust.
Fancy Feast
Nestlé is vooral bekend vanwege haar chocoladeproducten zoals Kitkat, Bros en Rolo, maar ook Maggi, Nescafé en Wagner-pizza behoren tot hun assortiment. Maar de slavenhandel vindt vooral plaats op het gebied van producten uit de zee. Dit zou vooral gebruikt worden voor hun kattenvoer Fancy Feast.
Nestlé zelf wist lange tijd niets van de slavernij af, zo zeggen ze zelf. Het gaat nu onderzoeken hoe de slavernij daar in elkaar steekt en wat ze er aan kunnen doen. Magdi Batato, vice-president van Nestlé, zegt dat er in hun leverancierslijn geen ruimte is voor slavernij.
Bewonderenswaardig
Nick Grono, directeur van NGO the Freedom Fund (een organisatie die zich richt op het bestrijden van mensenhandel in Thailand), vindt het bewonderenswaardig dat Nestlé direct onderzoek gaat doen. „Het is een geweldige initiatief en mogelijk ook een ‘game-changer’ als je als een van de grootste merken van de wereld dit toegeeft.”
Kasper Hermans/ Bron: Metronieuws.nl/ © ANP
Reactie plaatsen
Reacties