Het zou een Sushi Wonderland moeten zijn, het Sushi Festival dat dit weekend plaatsvindt in Amsterdam.
Helaas ervoeren vele bezoekers dat zaterdag anders: het was veel te druk, de wachtrijen duurden soms een uur, het bier was op en er was te weinig sushi - toch wel een essentieel ingrediënt op een festival dat gewijd is aan deze Japanse delicatesse.
Er ging inderdaad iets niet helemaal goed, erkent een woordvoerder van het festival tegenover AT5. „Bezoekers worden inderdaad geconfronteerd met lange wachtrijen. We hadden 's middags een enorme bezoekerspiek, waardoor we de bestellingen niet meer aankonden. We hebben ons best gedaan, maar er klopt op dit moment echt iets niet.”
Het festival gaat zondagmiddag weer verder. Echter, proberen veel mensen hun kaartje kwijt te raken op Ticketswap na de klachtenregen op social media. Dat terwijl hetevenement binnen no time uitverkocht was, nadat meer dan 70.000 mensen aangegeven hadden geïnteresseerd te zijn in het festival en nog eens meer dan 10.000 mensen hadden aangegeven aanwezig te willen zijn. In totaal biedt het festival dit weekend plek aan 3000 mensen per dag.
GEEN MAKKELIJK PRODUCT
Ondanks de problemen is de organisatie niet van mening te veel kaarten te hebben verkocht. „Sushi is geen makkelijk product, zoals frituur”, stelt de woordvoerder, die beterschap belooft voor de tweede en laatste dag van het festival zondag, tegenover AT5.
BLOKKEREN
Negatieve reacties van bezoekers op Facebook worden door de organisatie verwijderd. Ook heeft de organisatie meerdere mensen die een kritisch bericht plaatsten geblokkeerd. „Het is een rage op internet om negatief te zijn”, zegt de woordvoerder daarover. „Eén negatieve reactie veroorzaakt een kettingreactie aan negativiteit. Mensen kopiëren elkaars verhaal. Daarom hebben we berichten verwijderd en mensen geblokkeerd.”
Door de Redactie Metronieuws Foto: Colourbox
Reactie plaatsen
Reacties