Hij heeft een vrolijke lach, prachtige blauwe ogen en schattige wangetjes, dus vond de moeder van de 15-maanden oude Asher Nash dat hij voor de camera thuishoorde.
Ze stuurde foto’s van de vrolijke Asher op naar een modellenbureau, dat het jochie bot afwees. De reden: Asher zou met zijn downsyndroom niet in het ‘modellenplaatje’ passen.
Moeder Meagan Nash (27) stuurde de foto’s in de zomer naar een modellenbureau, in de hoop dat Asher gekozen zou worden als model voor het kinderkledingmerk OshKosh. Toen Meagan niks terug hoorde van het modellenbureau, besloot ze hen te vragen wat de status op dat moment was. De respons van het modellenbureau? Een e-mail waarin een vrouw van het bureau uitlegde dat ze de foto van Asher niet aan het merk hebben laten zien, omdat zij niet specifiek gevraagd hebben naar een baby met een beperking.
TELEURGESTELD
Meagan, teleurgesteld en geschokt door het botte antwoord, dacht er even over na en vroeg aan de vrouw of OshKosh wél specifiek gevraagd had om een baby zonder beperking, zo meldt ze aan CBS News. Toen de vrouw dat niet kon beamen, begreep Meagan er helemaal niks meer van. „Waarom zou je zijn foto dan niet insturen?”
Meagan deelde haar verhaal op Facebook, waar ze een foto van Asher op de Facebookpagina Changing The Face of Beauty plaatste om direct contact te krijgen met OshKosh. Haar bericht werd opgevangen door een andere Facebookpagina, Kids with Down Syndrome, die de foto deelden. Asher ging direct viral en zijn foto werd meer dan 124 duizend keer gedeeld.
„Ik zou zo graag willen dat OshKosh mijn zoon ontmoet en ziet wat wij in hem zien”, zegt Meagan. „Ik wil niet dat zij hem gebruiken vanwege alle ophef die er nu op het internet is, ik wil dat ze hem kiezen omdat ze hem waarderen en zien hoeveel hij kan toevoegen aan hun advertenties.”
DROMEN KOMEN UIT
Het lijkt erop dat de droom van Meagan en Asher misschien binnenkort wel uitkomt. OshKosh heeft de kiekjes van de vrolijke Asher uiteindelijk opgevangen en heeft een afspraak met hem en zijn moeder gepland. Meagan hoopt dat het hier daarna niet stopt. „Mensen voor dit soort campagnes gebruiken, laat de wereld zien dat deze mensen van waarde zijn voor de maatschappij, net als ieder ander persoon doet”, aldus Meagan.
Door de Redactie Metronieuws Foto: Facebook Kids With Down Syndrome
Reactie plaatsen
Reacties